Ζωηφόρος

Με δυο λόγια ΙΒ' (10)

1. Ταπείνωση του ανθρώπου ενώπιον του Θεού είναι ο  εκούσιος αποφορτισμός της καρδιάς του από κάθε ιδέα και λογισμό για τον εαυτό του  ότι τάχα αυτός είναι κάτι περισσότερο από αυτό που λέει ο Θεός ότι είναι.  Αυτές οι ιδέες και οι λογισμοί είναι εκ του πονηρού ενώ  το τι ακριβώς είναι ο άνθρωπος, το λέει ο λόγος του Θεού.

 

2. Το να θεραπεύσει ο Θεός έναν από μία θανατηφόρο ασθένεια, αυτό είναι ένα θαύμα στιγμιαίο. Το ότι  τόσα χρόνια τον κρατούσε υγιή, αυτό ήταν ένα θαύμα διαρκές. Επειδή όμως η διάρκεια οδηγεί στη συνήθεια, και το στιγμιαίο στο θαυμασμό, θεωρείται μεγαλύτερο θαύμα η θεραπεία  από την ανίατη ασθένεια,  παρά  η διατήρηση της μακροχρόνιας υγείας.  Θαύμα λοιπόν η ανάσταση  του Λαζάρου, αλλά θαύμα και  το ότι αυτός ζούσε πριν πεθάνει, και όσο ακόμη έζησε μετά την ανάστασή του.

3. Ένας χριστιανός που, ενώ  είναι προορισμένος για τα ανώτερα, αυτός προσέχει τα κατώτερα, θυμίζει εκείνον τον καρβουνιάρη ο οποίος, ενώ τον πήγαιναν να τον κάνουν βασιλιά, αυτός στο δρόμο, όταν έβλεπε μεγάλα δένδρα, έλεγε, τι καλά είναι αυτά για κάρβουνα.

4. Ο Πέτρος είπε ότι δε  γνωρίζει το Χριστό. Ο Ιούδας  δεν  είπε ότι δεν τον γνωρίζει, αλλά με το φίλημά  του, τον έδειξε  κιόλας ποιος είναι.  Το αμάρτημα του Πέτρου, όσο μεγάλο και αν ήταν, πάντως ήταν περιστασιακό και περαστικό. Το αμάρτημα του Ιούδα, όσο μεγάλο και αν ήταν, πάντως ήταν προμελετημένο και μόνιμο.  Με βάση αυτά, μπορούμε να πούμε τα εξής, κατά κάποιο τρόπο, σχετικά. Μπορεί κάποιος να κάνει ξαφνικά ένα μεγάλο αμάρτημα, ακόμη και έγκλημα, γιατί, όπως λέγεται, το έφερε η κακή η ώρα. Αυτός όμως στη συνέχεια, μπορεί να κλάψει πικρά, όπως ο Πέτρος, να μετανοήσει, να λάβει συγχώρηση από το Θεό διά του Πνευματικού, και έτσι το αμάρτημά του πλέον να είναι παροδικό και  να μη υπάρχει. Αντίθετα, μπορεί κάποιος που δεν έχει κάνει κάποιο μεγάλο αμάρτημα, να  μένει  σε μία κακία μόνιμα και  να λέει συνειδητά, εγώ τέτοιος είμαι και δεν αλλάζω, και έτσι η κακία του να  είναι μόνιμη και να υπάρχει. 

5. Θίγεται και προσβάλλεται κάποιος με το παραμικρό,  επειδή έχει πολύ εγωισμό. Δεν έχει παρά  να τον κόψει, τον εγωισμό. Ίσως όμως βιαστεί κάποιος και πει ότι αυτό μοιάζει με το εξής. Αισθάνεται κάποιος πονοκέφαλο με το παραμικρό, επειδή έχει κεφάλι. Δεν έχει  παρά να το κόψει, το κεφάλι. Πράγματι βιάστηκε να μιλήσει αυτός που είπε αυτό που είπε.  Το κεφάλι είναι δημιούργημα του Θεού και δεν έχει κανείς δικαίωμα να το κόψει. Ο εγωισμός όμως είναι σατανικό γέννημα και μακάρι ο άνθρωπος να τον κόψει, γιατί  ενώπιον του Θεού είναι βδέλυγμα.

6. Όποιος νομίζει ότι η ζωή του κρέμεται  από μία τρίχα και δεν στηρίζεται στο Θεό, μοιάζει με εκείνον που νομίζει ότι ένα σπίτι κρέμεται από τον στύλο της κεραίας της τηλεόρασης  που βρίσκεται στη στέγη, και δεν στηρίζεται στο έδαφος.

7.  Όπως είναι γνωστό, όποιο χάρισμα και αν έχει ένας πιστός, αυτό προέρχεται από το Θεό και καλείται να το καλλιεργήσει και να το αξιοποιήσει.  Δεν επιτρέπεται λοιπόν κάποιος άλλος από ζηλοτυπία να τον εμποδίζει, γιατί έτσι προσβάλλει το Άγιο Πνεύμα.

8. Ακόμα και να κάθεται ένας σε ένα βράχο, μπορεί να γίνει ένας σεισμός και να βρεθεί από κάτω. Στα λόγια όμως του Θεού πιστός, αν ένας μείνει, δεν πρόκειται να σαλευτεί, όποιος σεισμός κι’ αν γίνει.

9. Η εξωτερική ταπείνωση για να είναι γνήσια πρέπει να είναι αποτέλεσμα της εσωτερικής τοιαύτης. Αν δεν συμβαίνει αυτό πρόκειται για ταπεινοσχημία. Αν υπάρχει εσωτερική ταπείνωση δεν είναι  οπωσδήποτε απαραίτητη και η εξωτερική παρά μόνο, όταν  πρόκειται για την ωφέλεια των άλλων και για την αποφυγή σκανδαλισμού τους.

10. Δεν πρέπει καν  να σκανδαλίζει με την όλη συμπεριφορά του, αλλά ούτε και να σκανδαλίζεται ο ίδιος από την οποιαδήποτε συμπεριφορά των άλλων. Το πρώτο απαιτεί προσοχή, σοφία, διάκριση και προπαντός αγάπη. Το δεύτερο απαιτεί, εκτός των παραπάνω, πνευματική πρόοδο και νέκρωση των παθών.  Όλα αυτά τα ενεργεί το Άγιο Πνεύμα, όταν ο πιστός ταπεινώνεται και δε στηρίζεται στον εαυτό του.

του Ιωάννη Δήμου

 

από την ιστοσελίδα του:  www.sostikalogia.com

Αγιολογιο

Αγιον Ορος

Αγιοι της Λεσβου

©2005-2016 Zoiforos.gr || Σχεδίαση - Ανάπτυξη Lweb.GR

Login or Register

Register

User Registration
or Cancel